Prius Plug-In Hybrid
data dodania: 2016-10-13, kategoria: Samochody Nowe

 

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu została zaprezentowana druga generacja Priusa Plug-In Hybrid.
Samochód łączy zalety Priusa czwartej generacji, oraz technologie Plug-In dzięki czemu średnie spalanie wynosi 1,0l/100 km, a emisja CO2 jedynie 22 g/km.
 

 


Technologia PHV

Rozwijanie technnolgii PHV (Plug-in Hybrid Vehicle) to inwestowanie w przyszłość. Plan zmniejszenia emisji CO2 nowych samochodów do 2050 o 90% to plan bardzo ambitny, lecz jak najbardziej do osiągnięcia.

Zasięg Priusa Plug-in Hybrid na silniku elektrycznym (w trybie EV) zwiększył się dwukrotnie, do 50 kilometrów, a maksymalna prędkość w tym samym trybie jazdy wzrosła z 85 do 135 km/h. Wprowadzenie na rynek drugiej generacji modelu oznacza ogromny krok naprzód, jeśli chodzi o efektywność, osiągi, innowacyjność i stylistykę, a jednocześnie świadczy o konsekwencji Toyoty w realizacji podstawowego celu, jakim jest stworzenie wyjątkowego ekologicznego pojazdu.

Do innowacyjnych technologii, jakie zastosowano w nowym Priusie Plug-in Hybrid, należy nowy system ogrzewania baterii, panele fotowoltaiczne na dachu, które zwiększają zasięg auta w trybie EV oraz klimatyzacja oparta na pompie ciepła z wtryskiem gazu.

 

Wyjątkowy komfort

Absolutną nowością w skali całego rynku jest system automatycznej klimatyzacji, w którym wykorzystano pompę ciepła z wtryskiem gazu. Pozwala on ogrzewać wnętrze pojazdu bez konieczności włączania silnika nawet w temperaturze -10 °C. Pompa ciepła ma znacznie lepszą sprawność niż nagrzewnica czy grzejniki wodne i jest w stanie zwiększyć temperaturę we wnętrzu z wykorzystaniem zewnętrznego powietrza jako źródła ciepła. Połączony z nią mechanizm wtrysku gazu zapewnia funkcjonowanie urządzenia nawet w niskich temperaturach.

W nowym Priusie Plug-in Hybrid wykorzystano te same rozwiązania aerodynamiczne co w Priusie 4. generacji, uzupełniając je o niższy dach, niżej położony tylny spojler, większe osłony podwozia, krańce przedniego i tylnego zderzaka ułatwiające opływ powietrza, specyficzny kształt tylnej szyby oraz stabilizujące profile aerodynamiczne wbudowane w tylne zespoły lamp.

Ponadto w dolnej części grilla wbudowano automatyczną osłonę chłodnicy, która zamyka przepływ powietrza do chłodzenia silnika, zmniejszając w ten sposób opór powietrza. Kiedy silnik jest zimny, osłona zostaje zamknięta, aby uniknąć dodatkowego chłodzenia silnika i skrócić czas rozgrzewania, a w efekcie zmniejszyć zużycie paliwa.

Jeszcze większa wydajność, jeszcze bardziej zaawansowana tehcnologia

Celem każdego zaawansowanego rozwiązania technicznego zastosowanego w modelu Prius Plug-in Hybrid jest wzrost wydajności hybrydowego układu napędowego, a także promowanie ekologicznego stylu życia.

W roku 2010 w samochodzie koncepcyjnym Auris HSD zamontowano po raz pierwszy dach z panelami słonecznymi. Obecnie dzięki rozwojowi tej technologii nowe auto typu PHV może użyć dużego panelu słonecznego do wytwarzania energii elektrycznej służącej do ładowania akumulatora systemu hybrydowego.

Gdy samochód jest zaparkowany, lecz niepodłączony do gniazda ładowania, panel fotowoltaiczny umożliwia ładowanie głównego akumulatora systemu hybrydowego. Podczas jazdy system ładuje uzupełniającą baterię 12 V przeznaczoną do obsługi dodatkowych obciążeń, przez co maleje pobór energii z głównego akumulatora. System ogniw słonecznych jest w stanie zwiększyć zasięg pojazdu w trybie elektrycznym maksymalnie o 5 km dziennie, co daje w sumie około 1000 km rocznie. Wśród trybów jazdy znanych z poprzedniego modelu pojawił się tryb ładowania baterii, w którym silnik wytwarza energię elektryczną i ładuje baterię podczas jazdy w trybie hybrydowym.

masz pytania? chętnie pomożemy :)

Maciej Kowalski

Doradca handlowy

maciej.kowalski@toyota-bielany.pl 22 832 33 33 wew. 203 602 704 449

Dominik Gawin

Głowny Specjalista ds. Kluczowych Klientów

dominik.gawin@toyota-bielany.pl 22 832 33 33 wew. 205 668 439 943
Tu powinna znajdować się mapa.